Friday, September 24, 2010

Bevágódás

Kitakarították a fürdőszobát. Juanita. Szerintem így hívják a nőt, aki takarít. Juanita feje van. Kitakarítani a fürdőszobát annyit tesz, mint a cuccaimat átpakolni az ablakpárkány egyik feléből a másikba. a szomszédom, a japán lány haja az maradt ott, ahol volt, a fürdőkádban. A betétje a fürdőszoba szemetesében. Amit nem értek: beláttam múltkor a szobájába, nyitva hagyta az ajtót. Rend és tisztaság, a ruhák fogason lógnak, szóval a lány mégsem annyira mocskos. De amit a fürdőszobában művel, az katasztrófa. Persze ha nem húznám le a klotyót, fel lenne háborodva...

Ma nem öntöttem ki a kávét, haladás. Ellenben a "bonding" a csoporttársakkal nem sikerült valami jól. A francia fiúnak elmondtam, hogy sok francia filmet nézek, ami igaz is. Az persze tetszett neki, hogy az Ötödik elemet szeretem. De az Isten hozott az isten háta mögött-tel jól mellényúltam: szerinte szar, mert kigúnyolja az egyik francia dialektust. Nem akartam belemenni, hogy attól még szerintem vicces. Gyorsan mondtam egy Depardieu-filmet. Depardieu-t utálja. A svéd lány nem látta a Picasso kalandjait. Nem akartam a Bergmannal jönni, mert az olyan, mint amikor egy magyarnak azt mondják, Puskás, Puskás, right? Meg: Deák tér. De a Picassót nem látta. OMG!

A műfajismereti órán a Sci-Firől beszéltünk, ennek kapcsán az utópiafilmek is szóba kerültek. Mint negatív utópia megemlítettem az 1984-et. A tancsi nem látta. Oké, nem kötelező. Kimentem magam, mondom, based on Orwell's novel. Semmi reakció. Kábé egy Ok, whatever. Még jó, hogy a svéd lány kisegített, ő legalább tudta, hogy a Big Brother. Mondom, ja. Az fura, amikor egy tanár, aki nálam százszor több filmet látott, beszél a fasizmusról, az ipari forradalomról és a német expresszionizmusról, meg se rezdül Orwell hallatán. Biztos a kiejtésemmel volt baj. Ilyenkor a Eureopean Smart Assnek érzem magam...Amúgy mint kiderült, James Cameron fejében az Alines a Vietnámi háború allegóriája volt...hát igen. Odamennek és nem tudják legyőzni.

Megnéztünk egy westernfilmet, na ki játszott benne? John Wayne. Az jutott eszembe, vajon John Wayne játszott-e életében valaha másban, mint westernben? Nála pl nem kell gondolkodni a jelmezen: kalap, sál, ing, farmer, csizma. Nyilván volt anno egy jelmeztár John Wayne felirattal, tele volt cowboykalappal, oszt mindig mésmilyen inget adtak neki.

Írhatok fogalmazást a "táj szerepe a filmben" címmel. Újabb OMG. Vagy inkább OMFG. Kő van benne, sivatag és hó. Nehéz megfejteni. De szeretem ezeket a feladatokat, mert az amcsik kultúrájához hozzátartozik. És az jó, hogy ezt meg kell ismernem. Nem lehet minden Almodovar meg Woody Allen. És az Ötödik elem pl tényleg nagyon jó film. Csak az Orwell az bosszant. Persze lehet, hogy csak nekünk jelent olyan sokat, akik tudjuk, mi az a kommunizmus, pl. Meg a feljelentősdi. De könyörgöm, a Batman az senki világának nem a része, én láttam a Vendel uccában denevéreket az erkélyemről, és mégse gondoltam, hogy ezek valójában szuperhősök. Vagy de jó lenne, ha azok lennének. De ez nem baj, azért vagyok itt, hogy megszokjam. Megnézem a Mátrixot a hétvégén. Meg a Kis szemtanút is, és akkor megint jó hetem lesz.

Voltam edzeni, ezért olyan bátran vettem meg egy fél literes (vagy nagyobb?) Heinekent, hogy öröm volt nézni.  És akkor még a törököknél vásárolt "linzentarts"-ot meg se kóstoltam. Holnap aludhatok sokáig!!! Juhéjj! (Aha, nyolckor jönnek a vonatok, de a tudat a fontos) A Heineken mögött az ideológia: segít az alvásban a sör, és holnap is futhatok elvégre. És két napig nem gondolkodok! Az az igazi kikapcsolódás!!!

3 comments:

  1. Szia,
    baromira élvezem a blogodat.

    Orosz József (Montreal)

    ReplyDelete
  2. Jelzem Wayne játszott nem vesternben is. De a jelmeze ott is az volt:-))

    ReplyDelete
  3. Ötödik elemet én is imádom :)
    Amúgy ezen a fekete alapon fehér betűs háttéren nem lehet változtatni? Kiégnek a szemeim mire végigolvasom :(
    Vagy az a cél, hogy a látogatókba egy életre belevésődjön minden szavad? :)

    ReplyDelete