Monday, September 20, 2010

A magyarok kijövetele

Van az a nénifajta. Feltupírozott haj, villamosvezetőnős. Karika fülbevaló, pici. Minden magyar faluban ilyen nénik tolják az ormótlan nagy biciklijüket. És van hozzájuk a pirospozsgás (nem, nem ittas, ez olyan állandó állapot, ez a pirosság, ami nem a naptól van, az hétszentség) bácsi is, bőrkabátban. Na, közülök páran a bicikliről hajóra pattantak, és kijöttek ide, hogy ugyanúgy éljenek, mint otthon, csak itt. VAsárnap délután a magyar étterembe járnak. Méltatlankodnak, hogy drága a pogácsa, elcsomagoltatják a megmaradt kaját, szidják az otthoni rendszert, igaz, nem részesei. Magyarok. Itt se vitték sokra, amennyire látszik, a koffeinmentes kávét decafnek hívják, de már hozzászoktak, hogy megigyák azt a szart, amit az amerikaiak kávénak neveznek.

Paprikás csirkét ettem, és egész jó volt. Vettem rétest estére, léphetek egyszerre. Hehehe. Van rakott krumpli is, jövő héten azt fogom kipróbálni.

Végre megvan a lakásom! Ugyan nem az, amit múlt héten néztem, egy másik. 83. utca,  nem messze a metrótól. Upper East Side. Már csak be kell rendeznem, juhéjj. Szép, napos.

Jelentem, előálltam három azaz három sztorival az órára. Ebből az egyik már megvolt régebben, az ötlet, Magyarországon le se szarták egy pályázaton. És igen, összeraktam nagyvonalakban a Judi Dench-Kathy Bates filmet. Az a poén, hogy a fejemben ez elég régóta megvan, már hogy nekik kellene írni valamit. Aztán inkább kitaláltam egy lottós történetet, amit már-már elkezdtem volna kiagyalni részletesen, amikor hoppá, Lottery Ticket címen megy itt egy film a mozikban. Ugyan nem láttam, de elszomorított, hogy lenyúlták az ötletemet. És akkor beugrott a Judi-Kathy sztori, ami persze egyelőre ebben az állapotban van: csinálják ezt. Nem, az hülyeség. Menjenek ide. A lószart. Találkozzanak ezzel. Á, nem. Legyen ez. Ugyan már! Ismerkedjenek meg ezzel. Jézusom, soha! Szar vagyok, szar vagyok, szar vagyok! Isten vagyok, szar vagyok, isten vagyok, szar vagyok! Mekkora humorom van! Lószart, egy lapos, unalmas seggfej vagyok. - Szóval ilyenek járnak a fejemben, és Kate szerint ez normális. Megnyugodtam. Van lakásom és szar vagyok. De New Yorkban vagyok szar. Nem mindegy.

1 comment: