Saturday, September 25, 2010

MATRIX

Azt hittem, mi sem egyszerűbb, mint regisztrálni egy netes DVD kölcsönzőbe, és kivenni a tanáraim által szinte leggyakrabban emlegetett Mátrixot. Namármost. Lehet, hogy a namármost az na már most. Hurrá-hurrá, regisztrálok, kérik a bankkártyaszámot. Rendszer kiírja: helytelen bankkártya. Ezt megismétlem háromszor-négyszer. Sebaj, van egy telefonszám, amit fel kell hívni. Felhívom. Készséges fiú a túloldalon (a vonalén, mármint) közli, hogy nem amerikai a kártyám, az a baj. Mondom, nem, de mindenhol tudok vele simán vásárolni. Mondja, akkor is az a baj. Így igyekeznek kiszűrni a csalókat. Mondok, ez egy VISA kártya, itt, ebben az országban is elfogadják. Nem, nekik olyan kell, ami amerikai.

A DVD kölcsönzés egy hónapra 9 dollár. KILENC. Az első hónap ingyenes. Mindössze kettő problémám van ezzel: ha ingyenes az első hónap, nem mindegy, melyik bank csalója vagyok??? Kettő: komolyan azt gondolja bárki is, hogy a Nagy DVD-kölcsönző Maffia majd megvágja havi 9 dollárra a céget? Tegyük fel, hogy igen. Akkor a cég bukik rajtam havi 1800 forintot.

Sebaj, próbálkozom az Apple-lel. Apple store, ugyebár jár a géphez. Oda csak be kell menni, és pénzért kivenni a dvd-t. Valami azt súgja, hogy nem fog sikerülni, és valóban: hiába vagyok Amerikában, mivel Magyaroszágon regisztráltam, csak a magyar Apple store-ba enged be a rendszer. Ez már nekem magas. És mi van a magyar Apple boltban? Videojátékok. A dvd kikölcsönzése 2.99 dollár lenne. Nem engedi az Apple, nem engedi az Amazon és nem engedi a Netflix.

De miért nekem kell bebizonyítanom, hogy a kártyám valódi és jó? Miért nem a rendszer szűri ki a csalókat??? Miért nem lehet egy nyomorék 3 dolláros filmet megnézni? Ha Magyarországon lennék, megrántanám a vállam, mert otthon világos: ott SEMMIT nem lehet elintézni.

Persze, megvehetném DVD-n. De nincs megvehető dvd, mert ez a műfaj kihalóban van.

Holnap kell szereznem egy Mátrixot. Meg egy Kis szemtanút. De legalább az egyiket.

A nap jóhíre: megjött a biztosítási kártyám. Tehát ha felvágom az ereimet, ellátnak a kórházban. Ennek legalább örülök.

1 comment:

  1. Kedves Zoli! Szuper a blog! (az Ötödik elem is) Jó edzést és kikapcsolódást kívánok (minden értelemben)Üdvani.

    ReplyDelete